|
2011-02-08 11:30
Tiszta beszéd
|

A lényeg nem változott, csak a részletek, amelyek előnyösebb, kiszámíthatóbb helyzetet teremtettek Balatonszemes számára. Kilenc, éjszakába menő zárt ülésen tárgyalt az önkormányzat. A képviselők a sarkukra álltak.
Azt, hogy kinek az érdeke volt a titkolózás és a törvénysértés, azt most hagyjuk, a következtetések levonására lesz idő. A szigorúan titkos részleteket sem kellett feloldani, érvényült a demokrácia is, és nem sérült a nyilvánosság sem. Mindenki boldog lehet, mert reményteljes befektetés körvonalazódott 2011. február 4-én, a falugyűlésen. A következő videón Takács József polgármester és Sződi Istvánné a bagódombi Komplex Egészségturizmus projektvezetőjének tájékoztatóját láthatják.
Video: Bagódombi beruházás
Get the Flash Player to see this player.
Kérdések - Válaszok ..... András: Jónak tartom a programot, a gyógyvízre kellene épülnie. Ha a kút nincs, van-e beruházás? Vízhozam elégséges? Sződi Istvánné: A program nem a gyógyvízre, hanem a sebészetre épül, így anélkül is megvan. A rehabilitációban szükség lesz vízre, de ez megoldható hatóanyaggal is.
Szabó Kálmán: Az elmúlt évek kórházbezárásai, egészségügyi leépítései után a Balatonszemes belevág ebbe? Nagyon jó lenne, de nem látom át például a tulajdoni viszonyokat. Sződi Istvánné: Az egészségügy mai helyzetében át kell strukturálni a kórházakat, szakosodni kell. A mienk nem OEP finanszírozott lesz, hanem egészségturizmusra épülő. Készül piackutatás a hiányszakmákra, így ki tudjuk elégíteni az igényeket, olcsóbban mint más országok. A lakosság hasznát is érvényesíteni akarjuk, pl. ingyenes szűrővizsgálatokkal. A finanszírozó külföldi, a tulajdonos magyar. Két kórházuk van, nyereséggel és teljes kihasználtsággal.
Nagy Imre: Nagyon szép lenne, de miért vagyunk összehívva? Eddig semmi nem valósult meg a tervekből. Ezt amolyan felelősség-átruházásnak érzem. A szakmai részhez nem értek. A felhatalmazás a választott képviselő-testület dolga. Takács József polgármester: Nem szeretnénk, ha találgatások lennének. Egy bizonyos honlapon megfogalmazódott, hogy miért nem tájékoztatjuk a képviselőket, ezért itt és most beszámolunk a lakosságnak a szerződés aláírása előtt, hogy kérdezhessenek a lakosok is.
Ffi: A helyi újságon keresztül kellene a képviselői előterjesztéseket közzétenni. A falu népét meg lehetne szavaztatni az ügyben, pl. levélben. Takács József polgármester: Folyamatosan egyeztetünk, pályázatíró csapatokat keresünk, akik az új Széchenyi-tervből szeretnének értéket hozni a településre, ezzel is foglalkozunk. Sajnos korlátokat fog szabni a pályázat önrésze.
Hajdzser István: Mi van, ha a pénzügyi háttér másként alakul, esetleg már a beruházás megkezdése után? Van vészforgatókönyv? 20 milliárdról van szó. Sződi Istvánné: A garanciákat testületi ülésen végigvettük. A befektetők féltik a pénzüket, ezért először a piacot mérik fel, és a szerződéseket készítik elő. Azután kerül megépítésre a gyógycentrum, amikor ez már megvan. A mostani szerződéstervezet 50 éves bérletre tervezett. Az önkormányzatnak érdeke a garancia. A befektető tízéves költségvetést készít, mindent pontosan előírva, eltérés esetén pedig átveszi az irányítást. A finanszírozás egy összegben történik, vagyis egy magyar bankba kerül a teljes fedezet, kontrollálva a lehívásokat.
Hajdzser István: Tehát bármi történik, a befektető továbbviszi a beruházást? Sződi Istvánné: Így van. A részletek várnak még tisztázásra (ágyak száma, berendezés, készülékek stb.) Minden létesítmény anyaga úgy készül, hogy önállóan is működőképes legyen.
Hajdzser István: Olvasható-e valahol egy vázlatos része az anyagnak az interneten vagy újságban? Sződi Istvánné: Amíg a finanszírozási szerződést nem írjuk alá, addig titkosított az anyag. Aláírás után a finanszírozó 170 szaklapban közzéteszi, a rengeteg téves információ miatt. Senkinek nincs szüksége ezekkel viaskodni.
Mészáros Gábor: Tetszetős a projekt, az egészségturizmus működik. Milyen stádiumban áll most a beruházás? Mire számíthatunk valós időn belül? A képviselők hogy látják ezt? Másik terület nem jöhet szóba? Sződi Istvánné: Az aláírható okmány egy előszerződés. Ha ez rendben van, egy komoly szakértői csoport elkészíti a szerződést. Ez az időszak 150 millió Ft-ba kerül, ezt mi álljuk, nem az önkormányzat pénze. Innentől 10 hónap a tényleges szerződés aláírása. A helyszín a szakvélemények alapján már biztos.
Benedek Balázs: Hévíz egyedülálló Európában, most mégis úgy „vadásszák” a vendégeket. Miben látják a versenyképességet? Sződi Istvánné: Én ott lakom, ismerem a körülményeket. Hévíz gyógyturizmusa a tóra épül, ebben nagyon jó. A hiba a városrendezésben van. Ott is szükség lenne egy sebészeti klinikára, de ez állami feladat. Az országban pillanatnyilag nincs ilyen típusú, ilyen nagyságrendű egészségturisztikai központ, mint ami Szemesre terveződik. A magyar egészségügynek az a problémája, hogy nem kereste meg a kapcsolatokat azokkal a betegbiztosítókkal, akik ideküldik a betegeiket. Idejönnének, mert ezen spórolnak a biztosítók is, a betegek is.
Ffi: A testületnek mi a véleménye?
Liber Árpád képviselő: A tárgyalások eredménye az, amivel ma a testület a falu elé lép. Ez alatt a rövid idő alatt (4 hónap), amióta képviselők vagyunk, meg kellett ismerkednünk az eddigi tárgyalások menetével, eredményével, anyagi- és eszközigényével. Csak januárban 9 alkalommal ültünk le tárgyalni annak érdekében, hogy a beruházás megvalósulhasson. A testület első körben nemet mondott rá, anyagi okok miatt. De olyan komoly előrelépés történt, átbeszéltük, garanciákkal együtt végignéztük, hogy én azt tudom mondani, hogy ezt az előszerződést, ami csak a lényeges, ma ismert pontokat tartalmazza, nyugodt lelkiismerettel támogassa a falu. A következő ülésen én magam is meg fogom szavazni.
Böröczky Szilárd képviselő: Árpád nagyon sok mindent elmondott, amit én is szerettem volna. A tegnapi tárgyaláson az ügyvédek segítségével néztük végig az előszerződést. Ezt az előszerződést én elfogadom, meg fogom szavazni.
Dr. Zóka László képviselő: A projektet Sződiné bemutatta, ha ez így fog megvalósulni, akkor ennek csak örülhetünk. Én a létesítmény megvalósításával maximálisan egyetértek és azt megszavazom. A testület tagjai és az ügyvédek között nem a beruházás ténye körül fogott a vita, hanem az önkormányzati vagyon, a terület miatt. Emiatt kértünk biztosítékot. A finanszírozó úgy akart befektetni, ha a területre jelzálogjog bejegyzését engedélyezünk. A képviselők ezzel nem értettek egyet. Azt a javaslatot tettük, hogy vegyék meg a területet, az egy tiszta jogi helyzetet teremt, azonban a vételár fizetési ütemezésének tekintetében nem tudtunk megállapodni. Emiatt visszatértünk a bérleti megállapodás lehetőségére, új konstrukcióval. Úgy sikerült megállapodni, hogy egy évig nem lesz bérleti díj fizetés, utána 50%-os díjat fizetnek addig, amíg a tevékenységet nem kezdi meg a cég és nem termel nyereséget (ebből lejön a szükséges közművek díja), onnantól pedig 100% bérleti díjat fizetnek. A testület így egyhangúlag támogatja a beruházást, úgy érezzük, hogy van garancia arra, hogy nem fog elveszni az önkormányzat vagyona.
Ifj. Vasicsek László képviselő: Hosszú tárgyalások voltak, és minden döntésünk egyhangú volt. Az előszerződést a mi ügyvédünk fogalmazta, de öt jogász dolgozott rajta, és egyikük sem talált kifogást.
Boór Miklós képviselő: Két hete egységesen nemet mondtunk, akkor én nagyon elkeseredtem, mert szükség van beruházásra, munkahelyteremtésre.
Gelencsérné Oszlár Viktória képviselő: Részemről támogatom, tegnap este 10 órakor jutottunk el idáig. Ilyen egységes a képviselő-testület még nem volt, ennek külön örülök. Takács József polgármester: Van egy célunk, a falu fejlesztése. Biztos megvalósulást nem ígérek, de jó úton haladunk. Az angol befektető a világon a 3. legnagyobb befektető. Kérem a falut, hogy támogassa ezt a beruházást.
Tahy Péter: Bérbe adjuk a területet, de bérleti díjat nem fogunk kapni érte, mert a szükséges fejlesztések elviszik ezt. Kérem, hogy a testület foglalkozzon azzal, hogy a kúttal mit lehet csinálni? Takács József polgármester: 10 éve fúrattuk meg a kutat, azóta nem sikerült e köré beruházást tervezni. A vízbázist is most védjük le. Ezt szeretnénk megoldani, ha már az elmúlt években százezreket fizettünk rá.
Valkó Zsuzsanna körjegyző: Amikor erről tárgyalunk, nem szabad megfeledkezni arról, hogy az előkészítésben az előző testületnek is hatalmas szerepe volt. A kockázatot teljesen nem lehet kizárni az üzleti életben, de harcoltunk (és a végső szerződéskor is harcolni fogunk) a legelőnyösebb feltételekért az önkormányzat vagyonának védelmében. Az egészségcentrum működésbe lépése 2015. június 30-ra terveződik. A bérleti díjnál a legnagyobb összegre törekedtünk, és optimális fizetési konstrukcióval határoztuk meg ezt. Nem kívánjuk értékesíteni egyszeri bevétellel az önkormányzat vagyonát. Ha a lakosság egyetért azzal, hogy értékesítés helyett bérleti díjjal növeljük a bevételeinket, akkor igyekszünk a jövőben is ilyen megoldást keresni, mert ez a beruházás húzóerőként a további befektetőket is vonzani fogja.
Dezső Pál: Lélegzetelállítóan vonzó a terv, és mindenki támogatná. De szeretnék többet tudni a kockázatról, a kockázatelemzésekről. Igaz-e, hogy az önkormányzat részes a projektcégben? Valkó Zsuzsanna körjegyző: Volt jelentősebb üzletrészünk ebben a cégben, de miután tőkeemelés került végrehajtásra, körülbelül az előszerződés megkötésének időpontjában, valószínűsíthető, hogy olyan 2% körüli lesz az önkormányzat üzletrészének mértéke, ami minimális kockázatot jelent.
Dezső Pál: Ha 2% a kockázatvállalás mértéke, miért szükséges részt venni benne? Takács József polgármester: Valamilyen szinten rálátásunk van így a gazdálkodásra. Sződi Istvánné: Kifejezett kérésük, hogy az önkormányzat legyen benne a cégben, hogy folyamatos és teljes körű információval rendelkezzen.
Juhász Tibor: Örülök, hogy a beruházás nem termálfürdő, és biztatónak látom, hogy hosszú távú bevételre számítunk. Itt a leendő működtető felelőssége lesz, hogy kitöltse saját kapacitását, így nem járunk úgy, mint az élményfürdővel. Ez egy támogatható dolog, szerintem a teremben mindenki örülne, ha megvalósulna.
Mischl Antal: A mozgásszervi betegségek gyógyítása, az egészségügyi ellátás a közvetetten is növeli a turisztikai forgalmat.
Sződi Istvánné: A működtető felelősségéről elmondom, hogy ha az első három évben nem realizálódik a tízéves költségvetés terve, kipótolják azt, de eddigi gyakorlatukban erre nem volt példa. Gyakorlott, rutinos szakemberek.
Takács József polgármester: Megköszöni a részvételt, bezárja a falugyűlést.
Nyomtatás
|
Hozzászólás beküldéséhez lépjen be felhasználónevével. Amennyiben még nem regisztrált felhasználó,
itt regisztrálhat!
Bővebben kifejtené véleményét? Írását küldje el szerkesztőségünk e-mail címére.
|
|
Kommentek
zsiga 2011-02-08 15:47:19
Ez a falugyűlés már azt a szellemiséget hozta ami egy ilyen beruházás megvalósításához kell és szükséges.A megfogalmazott kérdések már a lehetséges megvalósítás irányába mutattak és ennek nagyon örülök.Természetes,hogy kételyek vannak és lesznek is,de ebből így már lehet egy álom megvalósulása.Továbbra is drukkolok Balaton szemesnek.Talán sokan fel sem mérik mit jelent egy ilyen lehetőség ezekben a beruházás ínséges időkben.
Kiranni 2011-02-08 16:01:06
Egyetértek Zsigával. Örömmel olvastam a beszámolót és nagyon drukkolok a sikeres, működő beruházásért. Kételyek bennem is vannak, de a sok csalódás után szerintem mindenkiben. Külön tetszett a hangnem, amivel a képviselők hozzászóltak a témához. Érezni lehetett az egységet a szavaikból. Remélem, a zárt ülések és a falugyűlés hangulata meghatározza a képviselő-testület további együttműködő, egymást segítő munkáját, és talán a polgármester hangneme is megváltozik a csapatával szemben. Hajrá Szemes!
satnya 2011-02-08 16:34:07
Egy fontos dologra felhívnám a figyelmet.
Evvel a falugyűléssel ismet véget ért egy korszak Szemesen a közéletben.
Pontosabban az, hogy egy új faluvezetési kultúra alapkövei lettek lerakva.
Hogy ez a beruházás megvalósul vagy sem, ez a jövő zenéje, én is jónak tartom.
Ennél fontosabb, hogy egy erős képviselő testület kordában tudja tartani a "szárnyaló fantáziákat" ami nap mint nap változik, ami a befektetőt is elriasztja.
Itt lehet látni, hogy kemény küzdelem volt, de a végén mind két fél úgy állt fel az asztaltól, hogy tiszta átláható beruházói környezet lett kialakítva.
Én ezt fontosabbnak tartom, mint ezt az egy beruházást.
krausz 2011-02-12 20:57:16
Ez a honlap a mi-újság helyett van?
krausz 2011-02-13 22:54:29
Tisztelt Kéviselő Testület és Mindenki!
www.vitalagroup.com/ de a Googl-ban : vitala group.
beírásával és az oldal fordításra kattintva sokk érdekesség olvasható! EZ NEM A MI MACSKÁNK!!
krausz 2011-02-16 10:20:24
Mindenkinek!
A közösség /önkormányzat/ pénzét kockáztatni sokkal nagyobb felelősség!
Úgy még inkább, hogy a döntéshozók láthatóan nem értik, hogy miről van szó.Sajnálom de számomra a tudósításokban /cikkek,videók/ez jön le.
Erre mondta régen egy tanárom,kérdezni sem tudnak.
Vagy a képességeik miatt vagy ami valószínűbb a téma nem ismerete miatt.
Nos hát ez a igazi botrány!
Más: Én maximálisan támogatom mind az un. orosz tábor,mind a poros camping eladását hangsúlyozom
NÍVÓS SZÁLLODA építés részére.KIZÁRÓLAG!!!
Ez hozza a legtöbb adóbevételt a falu számára./idegenforgalmi és építmény adó/
Ha ezek nem jönnek össze a helyi adók drasztikus emelése következhet. Ez keserves lesz az üdülőknek és a helybélieknek is....
krausz 2011-02-16 16:34:35
Valaki tudja, hogy a magánszemélyek hogyan lettek kiválasztva?
Egy projekt társaságnál a tulajdoni hányadok is fontosak,
de adott esetben külön szindikátusi szerződésben a szavazati arányokat is feloszthatják.
Ez akár hátrányosan is érintheti azt a személyt vagy gazdálkodó szervezetet aki nem a pénzbeli hozzájárulás
arányában kap szavazati jogot.
Kedves képviselők tessék kérdezni!Polgármester Úr meg majd válaszol...
Boci 2011-02-16 17:32:19
Üdv. Mindenkinek!
Ha ez az oldal a Miújságot helyettesít, én nagyon örülök. Csak az a baj, hogy kevesen azaz sokkal kevesebben olvassák mint az újságot. Így nem értesülnek a tényekről, elképzelésekről és véleményekről.
Ami a falugyülést illeti. Azt hiszem , hogy a jelenlévők nagyon nagy többsége csak azt értette meg amit elképzelése engedett.
Tehát a munkahely lehetősége nagyon kecsegtető. Senki sem vetette fel azt, hogy ha a beruházás megvalósul, milyen szakterületekre lesz szükség, milyen színtű végzettséggel bíró szakembereket kívánnak alkalmazni. Úgy gondolom, hogy már ma el kell kezdeni a szemesi fiatalok képzését a közép korosztály átképzését, hogy esélyük legyen a munkára. Egy –két év úgy elszalad és nem csináltunk semmit.. ha ezeket nem tisztáztuk.
A beruházással kapcsolatban, engem még senki nem nyugtatott meg, hogy mi az oka annak, hogy bérelt területre ilyen nagyságrendű befektetést végezzen valaki. Nagyon örültem annak, hogy Zóka képviselő úr nyilvánosságra hozta a képviselők aggályait. Mindenkinek a figyelmébe ajánlom az Ő hozzászólását. Azon áll és bukik minden megállapodás, hogy a község vagyona ne legyen kockáztatva. Feltétlen szükséges mindenféle garancia és annak a nyilvánosságra hozása. A község v a g y o n á val való üzletelés nem lehet titkos!
A „krausz” egyik hozzászólásában írja, hogy kérdezzenek a Polgármestertől. Abban én nem vagyok biztos, hogy tudna pontos egyenes választ adni. Amióta én ismerem arra még nem volt képes.
krausz 2011-02-17 16:31:51
2011. Február 11-én került aláírásra az a bérleti előszerződés, amely alapján a \"komplex gyógyturisztikai program\" projektjének konkrét előkészítési szakasza megindulhat. Az önkormányzat vagyonát képező Bagódomb és környékén lévő mintegy 30 hektáros terület hasznosítására - több mint egy évig tartó tárgyalás után - az elképzelések részletes kidolgozása következik.
Kutya ugat,szekér halad? DE VIGYÁZZ GÖDRÖS AZ ÚT!!
Mike 2011-02-17 18:36:33
Hiányzik nagyon az újságunk! Remélem mihamarabb újraindul! Nagyon sokan nem tudják itt elolvasni a híreket az idősebb korosztályból.
Nina 2011-02-18 21:00:41
Kedves Boci!Az egészségügyi komplexumban leginkább egészségügyi dolgozókra,takarítókra,karbantartókra,kerti munkásokra lehet majd szükség.Az állásokkal kapcsolatban vannak fentartásaim.Én nem is reménykedem álláslehetőségben,pedig szakképzett eü.dolgozó vagyok.Ott csak az kap majd lehetőséget aki szimpatikus a Takinak!Erre gyorsan rájöttem.Nagyon meg tudják etetni a lakosságot.Kiváncsi vagyok,hogy a testület mitől állt oly hirtelen kötélnek.Nekem a skót nemesek jutnak eszembe amikor az angol király földeket adott nekik,hogy mellé álljanak Skócia meghódításában. Várom a további fejleményeket.
krausz 2011-02-19 23:06:48
Kedves Mike!
Ácsingózhatsz Te itt újság után de világ még nem látott olyan helyi újságot amit pénzért árulnak.
A Helyi Téma is pl. Bp.-en ingyenes, mert egy fillért nem adna érte senki.És ami nagyon fontos MINDENKIHEZ ELJUT! Balatonszemesen a kutyát nem érdekli a hírek,
a falu honlapján senki nem ír szinte, ezt a honlapot is csak mi olvassuk,nem ismeri senki...
Boci 2011-02-20 13:01:48
Nagyon örülök annak, hogy ha páran is de elmondjuk véleményünket. Remélem azért többen olvassák mint írják. Annak örülnék a legjobban, ha az illetékesek is olvasnák és néha megszívlelnék a véleményünket. Úgy gondolom, hogy nem rosszak.
Hogy miért döntött a KT a beruházás mellett, milyen biztosítékot látott, remélem majd megtudjuk. Én azért írtam az előzőkben a munkahelyek megvalósításáról, mert ha a beruházó ezt komolyan gondolja és a Polgi és a Kt. akkor ezzel igen is foglalkozni kell. Mégpedig úgy, hogy a Beruházóval együtt a Polgi felkeresi a munkaügyi központot és megállapodnak az átképzésekben ami a munkavállaló részére ingyenes lehet. Akinek meg ilyemn irányú végzettsége van azt meg jegyezzék és biztosítsanak számára elsőbbséget. Ez igaz a vendéglátásra, annak minden területére is. Ha ez megtörténik akkor száz-százalékig ekhiszem, hogy itt megvalósítani akarják amit szóban elmondtak. Ezért kell a Polgit és a KT tagjait mindenféle véleménnyel bombázni. Mert azt sem szeretném, ha nem a Szemesiek kapnák elsősorban a lehetőséget. Tessék megnézni a Hivatalt, hány Szenesi dolgozik ott. Erre szerettem volna rámutatni. Kérek mindenkit, hogy ne hagyjuk!
A Mike-nek igaza va, hogy hiányzik a Miújság. Amit a helyi kiadvány képvisel az csak a ködöt erősíti.
Boci 2011-02-20 13:02:09
Nagyon örülök annak, hogy ha páran is de elmondjuk véleményünket. Remélem azért többen olvassák mint írják. Annak örülnék a legjobban, ha az illetékesek is olvasnák és néha megszívlelnék a véleményünket. Úgy gondolom, hogy nem rosszak.
Hogy miért döntött a KT a beruházás mellett, milyen biztosítékot látott, remélem majd megtudjuk. Én azért írtam az előzőkben a munkahelyek megvalósításáról, mert ha a beruházó ezt komolyan gondolja és a Polgi és a Kt. akkor ezzel igen is foglalkozni kell. Mégpedig úgy, hogy a Beruházóval együtt a Polgi felkeresi a munkaügyi központot és megállapodnak az átképzésekben ami a munkavállaló részére ingyenes lehet. Akinek meg ilyemn irányú végzettsége van azt meg jegyezzék és biztosítsanak számára elsőbbséget. Ez igaz a vendéglátásra, annak minden területére is. Ha ez megtörténik akkor száz-százalékig ekhiszem, hogy itt megvalósítani akarják amit szóban elmondtak. Ezért kell a Polgit és a KT tagjait mindenféle véleménnyel bombázni. Mert azt sem szeretném, ha nem a Szemesiek kapnák elsősorban a lehetőséget. Tessék megnézni a Hivatalt, hány Szenesi dolgozik ott. Erre szerettem volna rámutatni. Kérek mindenkit, hogy ne hagyjuk!
A Mike-nek igaza va, hogy hiányzik a Miújság. Amit a helyi kiadvány képvisel az csak a ködöt erősíti.
Mike 2011-02-20 13:33:16
Kedves Krausz!
Engedd meg,hogy így ismeretlenül visszategezzelek!
Igen is fizetne a Balatonszemesi polgár a lapért! Ne hasonlítsuk már a fővároshoz a mi falunkat! Itt még egymásra mosolyognak az emberek,nem úgy a nagyvárosokban! Ott,ha elesel az utcán,átlépnek fölötted! Még beléd is rúgnak! Kevés olyan hely van az országban,ahol ennyi kedves ember lenne,mint nálunk. Fel kell emelni az újság árát 300ft-ra és akkor lehet újra terjeszteni. Nem kell a mai világban jótékonykodnia Buday-i Úrnak. Nem is várhatjuk el tőle.Üzleti vállalkozás az újság és akit egy kicsit is érdekel a falu,az kiadja ezt a pénzt egy hónapban 1x,hogy megtudja a helyi híreket. A napi szennylapokat is megveszik az emberek. Kell az újság,mert nincs mindenkinek internete itt nálunk. Sok az idős ember. A nyaralótulajdonosokat és érdeklik az események. Sokan előfizettek a lapra és szerintem 100ft-al is adnának többet érte. Nem a kocsmapolitikai emberkék,de a többség biztosan!
krausz 2011-02-26 13:11:05
Kedves Mike!
Megvártam a válasszal a testületi döntést és /sajnos/
a "papír forma" jött be.De miért is akarna egy polgármester támogatni egy "ellenzéki újságot"?
Van baja neki enélkül is!
Persze így az üdülő tulajdonosok /ellenzékiek/ véleménye hol, hogyan jelenjen meg?
Mert:
-a önkormányzat honlapját alig olvassák,
-ezt a honlapot szintén,
-mind a miújság, mind az önkormányzat lapja, nem
teljes terjesztésű,magyarul nem jut el az infó
mindenhová.
-a fürdő egyesület szava az meg ahogy mondják a
közvélemény kutatók, szignifikánsan nem mérhető.
Ha ezekben "megegyezünk" innen folytathatjuk hogy mit
kellene tenni...
satnya 2011-02-26 15:21:35
Az hogy a mai médiában mi szignifikáns, nehéz meghatározni, mert a látens fogyasztó dönti el itt is, hogy jelenleg melyik kiadvány nevezhető pre-albumnak.
Ez mindenkire ül.
Ez könnyen láthatóvá lehet tenni, egy számláló beépítésével.
Természetesen ez sem mérvadó, csak akkor, ha bizonyos időközönként /intervallumban/ számolja az azonos IP- címmel bejelentkezőket.
Ilyen egyszerű és ha ez nyilvánosan elérhető, akkor lehet ellemezni, hogy egy kiadvány milyen célt ért el.
Utána a szerkesztők gondolkodhatnak róla, hogy mit "gyártottak".
satnya 2011-02-26 15:57:56
Ui.
Nem egyszerű dolgok ezek.
http://www.balatonszemes.hu/joomla/
|
|
Legfrissebb képtárak
|
Balatonszemes polgármestere tartotta (a meghívó szerint) a falugyűlést, mert a képviselők nem akarták megszavazni az előkészítetlen lovas turizmus pályázatot. Napirenden volt még a kerékpárút, az új iskola mögötti terület fejlesztése, és benzinkút létesítése is.
A nagy számú hallgatóságnak nem volt kérdése és véleménye a tervek ismertetése után – kínos szünetek követték az előterjesztéseket. A polgármester szimpátiaszavazást kért a jelenlevőktől, hogy nyomást gyakoroljon a képviselőkre. Tekintettel arra, hogy március 12-re a lovas turizmus pályázatát be kell adni, a falugyűlés után nyilvános kt. ülést hirdetett meg. Látható többséget állapított meg a feltett kérdésekre Takács József polgármester, és vélemény-nyilvánításra kérte a lakosságot és a képviselő-testület tagjait. Ennek a személyeskedésbe is menő nyilvános megbeszélésnek nagyon rossz kisugárzása volt, a projektszervezőknek el is ment a kedve a szemesi lovas centrum létesítésétől. A képviselők 3 igen 4 nem arányban elutasították a javaslatot.
|
|



|